Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Sockersmart förskola

Vi följer livsmedelsverkets rekommendationer angående produkter som innehåller socker.

Foto: Mostphotos

"Små barn har stort behov av att få tillräckliga mängder näringsämnen för sin tillväxt och bör inte få mer än 6-7% av sin dagliga energi från "sötsaker" "(Livsmedelsverkets råd för förskolor och familjedaghem). Därför minimerar vi antal tillfällen när vi serverar produkter med socker. Vi har tagit bort sockret från många av våra vanliga traditioner och tänker att vi firar dem på annat sätt än att äta.

Senast uppdaterad: 19 juli 2018