Hej! Du använder en gammal webbläsare

Jobba hos oss

Är du redo för höga förväntningar i en prestigelös kultur? Då är du välkommen till oss. Vi har tid för utveckling och rum för idéer.

Lek på gården. Lek på gården. Foto: Claudia Fried

Handens förskoleområde består av sju förskolor: Aspen, Eken, Hasseln, Syrenen, Tallen, Finska förskolan Kantele samt Nattugglan och Öppna förskolan. Hos oss vill vi att barn, föräldrar och personal är delaktiga och medverkar till att var och en får tilltro till sin egen förmåga, och att olikheter har ett värde – då kan vi lära av varandra!

Vårt arbetssätt

Vi har ett projekterande arbetssätt vilket innebär att barn och pedagoger utforskar och förhåller sig tillsammans i miljön och i pedagogiska erbjudanden. Pedagogen har ett nyfiket och öppet förhållningssätt till barn, material och miljö. Genom pedagogisk dokumentation fångar vi upp barnens hypoteser och göranden vilket leder vidare till pedagogiska erbjudanden som utmanar barnens läroprocesser.

Barnens perspektiv och rättigheter är utgångspunkten för oss i alla sammanhang – när vi dokumenterar, planerar, i rutinsituationer, när vi skapar miljöer och väljer material, när vi möter föräldrar, barn och varandra.

Kompetensutveckling

Hos oss får du möjlighet till kompetensutveckling genom pedagogiska forum och olika nätverk där vi möts och diskuterar olika pedagogiska frågor, läser litteratur och har olika workshops.
Vi har olika workshops och nätverk som leds av vår bildpedagog, pedagogista och IKT-pedagog. Vi har också en pedagog som cochar och handleder arbetslag i mångfaldsfrågor. I vårt område deltar varje år några pedagoger i Reggio Emilias veckoseminarium i Italien.

Haninge kommun erbjuder också kommungemensama utbildningar genom vårt utbildnings- och återbrukscenter Kremima. Där hålls bland annat workshops och föreläsningar.

Vill du arbeta hos oss som timvikarie?

Skaffa först ett utdrag ur belastningregistret. När du fått utdraget tar du kontakt med vår intendent Charlotte Åslund.

Beställ utdrag från belastningsregistret

Senast uppdaterad: 3 september 2023